Privacybeleid
Het doel van deze privacyverklaring is om aan te geven op welke manier PVD Concept BVBA uw persoonsgegevens verzamelt, gebruikt en beschermt in het kader van onze afname van producten en diensten. Dit gebruik geschiedt in overeenstemming met de toepasselijke wetten en regels, waaronder de Europese Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG – GDPR).
- Wie verwerkt uw persoonsgegevens?
De verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens is PVD Concept BVBA, met maatschappelijke zetel te 2940 Kapellen aan de Leeuw Van Vlaanderenlaan 70 met als ondernemingsnummer 0434.579.992, hierna “wij” of “PVD Concept” genoemd.
Voor vragen omtrent de werking van dit portaal kan u zich wenden tot de klantendienst op info@pvdconcept.be.
Deze privacyverklaring is een algemene verklaring. Afhankelijk van de relatie die u met ons hebt of de diensten waarvan u gebruik maakt, kan bijkomende privacy informatie worden verstrekt.
- Welke persoonsgegevens verzamelen wij?
Wij verzamelen de informatie en gegevens die u ons verstrekt, o.a. wanneer u:
- Ons contactformulier gebruikt of onze receptie op een andere manier contacteert (telefonisch of per email)
- Een bestelling plaatst via onze website of via eender ander verkoopskanaal;
We zouden uw gegevens ook kunnen krijgen via derden, waaraan u toestemming hebt gegeven om deze te delen met derde partijen (of op basis van een ander criterium waarin de wet voorziet).
Voor de levering van onze producten moet PVD Concept over de volgende persoonsgegevens beschikken:
– Voornaam, Naam
– Adres
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– BTW-nummer
– Projectgegevens (architectgegevens – locatie vh project - …)
- Hoe gebruiken wij uw gegevens en waarom?
Indien u producten afneemt bij ons worden uw gegevens gebruikt met als doel:
- U te kunnen identificeren;
- U de producten te kunnen leveren;
Om uw persoonsgegevens te verwerken, steunen wij altijd op:
- Hetzij de toestemming die u in dit verband hebt gegeven. In dat geval hebt u altijd de mogelijkheid om uw toestemming in te trekken.
- Hetzij op een ander criterium waarin de wet voorziet: bijvoorbeeld indien de gegevensverzameling noodzakelijk is voor de uitvoering van een contract waarbij u een van de partijen bent of indien dit noodzakelijk is met het oog op de naleving van een wettelijke verplichting waaraan wij onderworpen zijn. In bepaalde gevallen kan de verwerking van uw gegevens ook noodzakelijk zijn om uw essentiële belangen te vrijwaren of in ons gerechtvaardigd belang.
- Hoe wordt die informatie gedeeld en met wie?
Wanneer u bij ons of bij één van onze partners een bestelling plaatst, zullen uw gegevens worden ingevoerd in ons software-programma, Venice. Deze zullen uw persoonsgegevens uitsluitend gebruiken in overeenstemming met de doelen die hierboven zijn uiteengezet, meer bepaald het u bezorgen van een ontvangstbewijs.
Met ons software-programma werd een verwerkersovereenkomst gesloten, teneinde de vertrouwelijkheid van uw gegevens te verzekeren.
Bovendien zijn wij verplicht om uw persoonsgegevens mee te delen wanneer dit opgelegd wordt door de regelgeving of door een gerechtelijke uitspraak, of in de context van een medewerkingsplicht die ons wordt opgelegd (b.v. een strafrechtelijk onderzoek).
- Hoe kunt u uw gegevens beheren/hoe krijgt u toegang tot uw gegevens en kunt u ze schrappen?
U hebt het recht om:
Uw persoonsgegevens in te kijken
Wil u inzage in de gegevens die wij over u verwerken, laat het ons dan weten.
Als u uw recht van inzage wenst uit te oefenen zullen wij u een zo volledig mogelijk overzicht geven van uw gegevens. Het is mogelijk dat sommige persoonsgegevens uit klassieke back-upbestanden, log-, historiek- of archiefbestanden niet opgenomen zijn in dit overzicht. Deze gegevens maken geen deel uit van de courant verwerkte persoonsgegevens en zijn daarom niet onmiddellijk beschikbaar. Ze worden wel verwijderd uit deze bestanden volgens standaard opkuisprocessen.
Uw gegevens te laten verbeteren
Het kan gebeuren dat bepaalde gegevens die wij over u hebben opgeslagen niet (meer) correct zijn. U kan altijd vragen om die gegevens te laten verbeteren of te laten vervolledigen.
Uw gegevens te laten verwijderen
Als u vermoedt dat wij bepaalde gegevens onrechtmatig verwerken of indien u niet langer wenst dat wij deze verwerken aangezien ze niet meer noodzakelijk zijn met het oog op de doeleinden waarvoor ze werden verzameld/verwerkt, dan kan u vragen om ze te verwijderen. Ook wanneer de verwerking gebaseerd is op uw toestemming kan u uw toestemming steeds intrekken.
U te verzetten tegen een bepaald gebruik van gegevens
Bent u het niet eens met de manier waarop wij bepaalde gegevens verwerken, dan kan u zich daartegen verzetten. Dit verzet zullen wij inwilligen tenzij er dwingende gronden zijn om dat niet te doen, wat bijvoorbeeld het geval is als wij gegevens verwerken om fraude te bestrijden.
U kan dit bijvoorbeeld vragen om geen direct marketing meer te gebruiken, waardoor wij in dat geval uw gegevens niet meer zullen verwerken, tenzij om legitieme en dwingende redenen die zwaarder wegen dan uw belangen en rechten en vrijheden of als de verwerking verband houdt met de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering;
Te weigeren dat uw gegevens volledig automatisch worden verwerkt
Sommige gegevensverwerkingen en processen verlopen volledig geautomatiseerd, zonder menselijke tussenkomst zoals o.a. profilering. De logica van dit automatisch proces proberen wij op het moment zelf mee te geven.
Als u het niet eens bent met het resultaat van zo’n volledig geautomatiseerd proces, kun u ons dit meedelen.
U kan vragen om uw gegevens over te dragen aan een derde partij
U hebt het recht om te vragen om persoonsgegevens die u zelf aan ons hebt verstrekt, aan u of rechtstreeks aan een derde partij over te dragen.
De privacywetgeving voorziet wel een aantal beperkingen op dit recht, waardoor het niet van toepassing is op alle soorten gegevens.
Uw rechten uit te oefenen
Wees altijd zo specifiek mogelijk als u uw rechten wil uitoefenen. Dan kunnen wij uw vraag concreet en correct behandelen. Wij moeten wel uw identiteit zo goed mogelijk verifiëren, om te vermijden dat iemand anders uw rechten uitoefent. Vandaar dat wij een kopie van uw identiteitskaart kunnen vragen bij een dergelijke aanvraag.
Hebt u een vraag of een opmerking? Dan kan u terecht op ons emailadres info@pvdconcept.be. Dit is ook uw eerste aanspreekpunt i.v.m. Privacy.
- Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
De verzamelde gegevens worden bewaard zolang dit nodig is om de doeleinden zoals beschreven hiervoor te verwezenlijken of zolang een wettelijke basis ons toelaat deze gegevens te verwerken.
Meer specifiek bewaren wij de door onze verzamelde persoonsgegevens voor een periode van 10 jaar, te rekenen vanaf de laatst geplaatste bestelling.
- Hoe verzekeren wij de veiligheid van uw persoonsgegevens?
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw gegevens tegen eventuele vernietiging, verlies, wijziging, de ongeoorloofde verstrekking van of de ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte gegevens te beschermen.
– PVD Concept werkt met een softwaresysteem Venice, waarmee een verwerkersovereenkomst is gesloten en afspraken zijn gemaakt over veilig aansluiten of installeren van applicaties/programma’s.
– De software is alleen toegankelijk voor daartoe bevoegd en geschoold personeel.
– De software/systemen zijn beveiligd met inlogcodering en autorisaties. Privacy van persoonsgegevens is gewaarborgd.
– De systemen waarmee wordt gewerkt, zijn doorlopend beschikbaar en actueel.
– Er is een goede afweer tegen virussen, spam en andere gevaren van buitenaf.
– Medewerkers van PVD Concept hanteren een clean desk en clean screen policy. Systemen worden uitgezet bij verlaten van de werkplek. Systemen worden versleuteld en zijn zo nodig geautoriseerd.
– Uitwisseling van informatie, communicatie tussen collega’s vindt altijd veilig plaats.
– Waarborgen van privacy van de persoonsgegevens binnen de praktijk is een regelmatig terugkerend agendapunt tijdens werkoverleg.
- Links naar andere websites en content van derde partijen
Onze website bevat links naar andere websites, die worden beheerd door andere ondernemingen die niet met ons bedrijf zijn verbonden, zoals social media kanalen. Aangezien die websites in principe een eigen privacy verklaring hebben, bevelen wij u sterk aan om daar kennis van te nemen wanneer u op die websites van derden surft. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de gegevensverwerking door die partijen.
- Updates aan de privacy policy
Wij kunnen deze privacyverklaring te allen tijde aanpassen bijvoorbeeld in functie van nieuwe regelgeving, of aangepaste interne processen en doeleinden. Bij fundamentele wijzigingen zal hiervan melding worden gemaakt op de website.